Unit4visual

Unit4


In 2007 deed de bedrijfssoftwareleverancier nog nauwelijks aan PR en LEWIS mocht daar verandering in brengen. Deze campagne zorgde voor publiciteit aan alle kanten:

  • Landelijke en financiële media volgden het beursgenoteerde bedrijf op de voet
  • IT-publicaties waren geïnteresseerd in Unit4 als één van de grootste softwarehuizen van Nederland
  • In verticale bladen kwam het bedrijf aan het woord met best practices en visie op het gebied van logistiek, zorg, accountancy, overheid of onderwijs

Geïntegreerde campagne

Anno 2015 is Unit4 het schoolvoorbeeld van een geïntegreerde campagne. Content staat aan de basis: samen met de woordvoerders zoeken we eerst naar de meest interessante verhalen, daarna wordt bepaald wat het beste kanaal of de meest geschikte vorm is. Soms is dat een infographic of een blogpost op de eigen site, andere keren levert dit een opinieartikel op in het FD of een blog op Computable.

Sterker nog: owned en earned media versterken elkaar in dit geval, omdat content regelmatig wordt overgenomen door de media.

Het geheim? De nauwe samenwerking tussen Unit4 en LEWIS. We zijn één team, dat inspringt op kansen – in welke vorm of op welk platform dan ook.

Resultaten

  • Gemiddeld 50 procent van de owned content wordt doorgeplaatst in de media
  • 90 procent van de blogs die worden gepitcht, verschijnt ook daadwerkelijk
  • Jaarlijks rond de 600 knipsels in de financiële, business, IT en verticale media

Go back to client stories

 
Close icon click here to close
Neem contact op met LEWIS België door het onderstaande formulier in te vullen.

Een van onze medewerkers zal u zo snel mogelijk contacteren. U kan ons ook telefonisch bereiken op +32 (0)3 304 36 30.

loading icon
Tick icon
Close icon click here to close